Poängplan
Gymnasiegemensamma ämnen | Poäng | Programgemensamma ämnen | Poäng |
---|---|---|---|
Engelska 5 | 100 | Hälsopedagogik | 100 |
Historia 1a1 | 50 | Naturkunskap 1a:2 | 50 |
Idrott och hälsa 1 | 100 | Kommunikation | 100 |
Matematik 1a | 100 | Lärande och utveckling | 100 |
Naturkunskap 1a1 | 50 | Människors miljöer | 100 |
Religionskunskap 1 | 50 | Pedagogiskt ledarskap | 100 |
Samhällskunskap 1a1 | 50 | Samhällskunskap 1a:2 | 50 |
Svenska 1 | 100 | Svenska 2 | 100 |
Inriktning pedagogisk och social | Poäng | Inriktning fritid och hälsa | Poäng |
Pedagogiskt arbete | 200 | Fritids- och friskvårdsverksamheter | 200 |
Socialt arbete | 100 | Fritids- och idrottskunskap | 100 |
Programfördjupning pedagogisk och social | Poäng | Programfördjupning fritid och hälsa | Poäng |
Grundläggande vård och omsorg | 100 | Aktivitetsledarskap | 100 |
Skapande verksamhet | 100 | Naturguidning 1 | 100 |
Sociologi | 100 | Träningslära 1 | 100 |
Aktivitetsledarskap | 100 | Idrott och hälsa2 | 100 |
Specialpedagogik 1 | 100 | Bad och friskvårdsanläggningar | 100 |
Naturguidning | 100 | Mental träning | 100 |
Övriga kurser | Poäng | ||
Individuellt val | 200 | ||
Gymnasiearbete | 100 |
Kontaktuppgifter
Programansvarig
Anna Fransson anna.fransson@edu.vara.se tel: 0512-319 30
Mentor för BF20
Anna Fransson anna.fransson@edu.vara.se tel: 0512-319 30
Mentor för BF21
Emma Karlsson emma.karlsson2@edu.vara.se tel: 0512-319 30
Mentor för BF22
Henriette Haeffner Jakobsson henriette.haeffnerjakobsson@edu.vara.se
Sofia Schram sofia.schram@edu.vara.se
Elevröster
Jag valde Barn– och fritidsprogrammet eftersom min dröm sedan barnsben alltid har varit att efter gymnasiet kunna arbeta i en miljö tillsammans med andra individer. Med tanke på att jag alltid har velat arbeta med människor visste jag att detta program skulle passa mig bäst för att man inom de olika kurserna fördjupar sig inom självaste individen vilket har gjort att man får mer kunskap om hur och varför människan fungerar som den gör. Programmet i sig var en självklarhet för mig att välja med tanke på att arbetet varierar mycket mellan praktiskt och teoretiskt vilket personligen är väldigt viktigt för mig.
Lagmansgymnasiet ansåg jag var den rätta skolan för mig för att jag sedan innan var medveten om att denna gymnasieskola är mindre än andra. I och med att skolan i sig är mindre gör det även så att klasserna i skolan förminskas vilket i sin tur har ökat möjligheten till att få mycket hjälp under sina studier.
Teresa Baluyot Gabuten BF19
Gymnasiegemensamma ämnen | Poäng | Programgemensamma ämnen | Poäng |
---|---|---|---|
Engelska 5 | 100 | Hälsopedagogik | 100 |
Historia 1a1 | 50 | Naturkunskap 1a:2 | 50 |
Idrott och hälsa 1 | 100 | Kommunikation | 100 |
Matematik 1a | 100 | Lärande och utveckling | 100 |
Naturkunskap 1a1 | 50 | Människors miljöer | 100 |
Religionskunskap 1 | 50 | Pedagogiskt ledarskap | 100 |
Samhällskunskap 1a1 | 50 | Samhällskunskap 1a:2 | 50 |
Svenska 1 | 100 | Svenska 2 | 100 |
Inriktning pedagogisk och social | Poäng | Inriktning fritid och hälsa | Poäng |
Pedagogiskt arbete | 200 | Fritids- och friskvårdsverksamheter | 200 |
Socialt arbete | 100 | Fritids- och idrottskunskap | 100 |
Programfördjupning pedagogisk och social | Poäng | Programfördjupning fritid och hälsa | Poäng |
Grundläggande vård och omsorg | 100 | Aktivitetsledarskap | 100 |
Skapande verksamhet | 100 | Naturguidning 1 | 100 |
Sociologi | 100 | Träningslära 1 | 100 |
Aktivitetsledarskap | 100 | Idrott och hälsa2 | 100 |
Specialpedagogik 1 | 100 | Bad och friskvårdsanläggningar | 100 |
Naturguidning | 100 | Mental träning | 100 |
Övriga kurser | Poäng | ||
Individuellt val | 200 | ||
Gymnasiearbete | 100 |