Artikeln publicerades 12 december 2023

Resultatet från årets kundundersökning

Närbild på en hand som håller i en penna och fyller i ett formulär.

I somras hade du som hyresgäst möjlighet att svara på vår kundundersökning. Nu är resultatet här! Ett stort tack till alla som tog sig tid att svara.

Vårt serviceindex, det vill säga den sammanvägda bedömningen av hur du och andra hyresgäster uppfattar servicen, ligger på 77,8 %. Frågeområdena som fick bäst resultat var bemötande vid kontakt, att man får hjälp när det behövs, kvaliteten på service vid ärendehantering samt trivsel och trygghet i och runt boendena. Hela 88,9 % kan rekommendera Vara Bostäder som värd och förvaltare vilket vi är väldigt glada för!

Totalt svarade 58,6 % av våra hyresgäster på undersökningen, vilket är en ökning från förra året då 46,8 % svarade.

Vad händer nu?

Resultatet ser överlag positivt ut men vi strävar såklart efter att bli ännu bättre. Nästa steg är att arbeta vidare med de områden som fick lite lägre resultat. Vi kommer inte kunna förbättra allt med en gång men dina svar hjälper oss att prioritera arbetet framåt.

Utpekade förbättringsområden är till exempel:

  • Mer information om vad som händer i våra fastigheter.
  • Förbättrad utemiljö, i synnerhet tillgång till bänkar och sittplatser.
  • Städutrustning i tvättstugor.
  • Utökade besökstider.

Vi ser fram emot att förbättra upplevelsen av ditt boende än mer. Tveka inte att höra av dig om du har några frågor. Återigen – tack för hjälpen!